Vanliga frågor

Inlämning

Vad gäller vid inlämning? Kan jag ställa en påse och sedan komma tillbaka om det är lång kö?

Nej, man kan inte ställa en påse för genomgång och sedan komma tillbaka. Vi går igenom det du har med dig på plats tillsammans med dig. Tänk gärna på att det oftast är kö till våra inlämningar, vi ber dig därför att avvara lite tid när du kommer för att lämna in dina varor. 

Hur mycket får jag i kommission för sålda varor?

Du som kund får 40% i kommission av försäljningspriset, för varor som säljs för 1995kr eller mer kommer du som kund få 60% i kommission. 

Vad händer med mina inlämnade varor efter 30 dagar?

Inlämnade varor finns i butiken 30 dagar efter inlämning. Du ansvarar själv för att plocka ihop och hämta osålda varor om du vill ha tillbaka dem. Varor som inte har hämtats ut 30 dagar efter inlämning skänks till välgörande ändamål. 

Hur vet jag om mina varor är sålda? 

Det är ditt eget ansvar att hålla koll på din försäljning. Arkivet hör varken av sig om tiden har gått ut eller om dina varor har sålts. Du kan antigen ringa butiken under våra öppettider eller komma förbi och fråga i kassan. 

Jag har tappat bort mitt papper jag fick när jag lämnade in, hur gör jag då?

Vill du kolla din försäljning räcker det med att visa upp legitimation vid kassan, ringer du frågar vi efter personnummer eller efternamn. Pappret du får när du lämnar är endast för din egen skull och behöver inte visas upp.  

Jag har lämnat i en av era butiker, gäller det kontot även i den andra?

Nej, du har ett konto i den butik du har lämnat in i. Lämnar du i båda våra butiker är det separata konton för varje butik. Vi kan alltså inte se dina inlämnade varor från den ena butiken till den andra. 

Kan man lämna in även på helgerna?

Nej, inlämningen är öppen mån-fre mellan 11.00 och 17.45. Sista torsdagen varje månad har vi kvällsöppet till 20.00 och inlämningen är då öppen till 19.45. Håll gärna utkik på vår Instagram för info om dessa kvällar. 

Sänker ni pris varor eller har rea?

Nej, vi sänker inte pris på vara varor om du som inlämningskund inte själv initierar att du vill att vi sänker någon/några av dina varor. 

Kan jag ångra något jag har lämnat in?

Ja du kan ångra dig, så länge inte plagget/varan redan är sålt. Det enklaste är om du kommer in i butiken och meddelar oss. 

Utbetalning av sålda varor

Hur länge är mina pengar innestående?

Dina pengar är innestående på ditt kundkonto i 24 månader efter försäljningsdatum. 

Hur kan jag ändvända mina försäljningspengar?

Pengar du tjänar när dina varor blir sålda finns registrerade på ditt kundkonto tills de hämtas ut. Utbetalning sker inte automatiskt, utan behöver initieras av dig. Pengarna kan hämtas ut i 24 månader från inlämningsdatum. Du kan antingen använda pengarna för att handla i butiken, men du kan även få pengarna utbetalda till ditt bankkonto om du ber oss om det. 

Öppet köp/bytesrätt & undan hängning av varor

Lägger ni undan plagg/varor man har sett på Instagram?

Nej, vi lägger inte undan varor som finns med på vår Instagram, det är först till kvarn som gäller. Däremot kan vi hänga undan varor från butiken, som inte finns med på Instagram i två timmar.

Har jag öppet köp/bytesrätt på varor jag har köpt hos er?

Nej, vi har varken öppet köp eller bytesrätt. Prova gärna i butiken innan du köper. Har du ångrat dig om en vara går det såklart att lämna in den igen och sälja på kommission.